KNM hat geschrieben:Moulijn en De Wolf slaan Feyenoordpenning
Ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van de club hebben Coen Moulijn en John de Wolf vrijdagmiddag de eerste officiële Feyenoord Jubileumpenningen geslagen.
De penningen zijn in opdracht van de Badge Group uit Woerden geslagen bij de Koninklijke Nederlandse Munt in Utrecht.
De Jubileumset bestaat in totaal uit vier penningen: een goudkleurige penning in 3D met het Feyenoord- en het honderd-jaar logo, en drie penningen met de afbeeldingen van de twaalf legends, inclusief coach Ernst Happel.
Onder deze twaalf legends zijn ook Coen Moulijn en John de Wolf, die vrijdag onder grote mediabelangstelling de eerste Jubileumpenningen sloegen. ‘Daar ben ik heel trots op’, zei De Wolf na afloop. ‘Eerder dit jaar is er ook al een postzegel uitgegeven met mijn portret. Het klinkt misschien afgezaagd, maar het doet me echt iets. Zoiets is niet voor iedereen weggelegd, dus ik voel me heel erg vereerd.’
Ook Moulijn noemde het eervol dat zijn beeltenis op een munt terecht is gekomen. ‘Ik ben blij dat ik dit heb mogen doen. Je maakt het niet elke dag mee dat je een munt slaat met je eigen beeltenis. Ik ben heel trots op deze munten, ze zien er perfect uit. Ze krijgen een mooi plekje bij mij thuis.’
Volgens Feyenoords commercieel manager Dick de Heus is het de eerste keer dat de Koninklijke Nederlandse Munt een penning uitgeeft in samenwerking met een voetbalclub. ‘Daarmee loopt Feyenoord voorop en heeft het als voetbalclub weer een primeur te pakken’. De Heus verwees daarmee onder meer naar de winst van de Europa Cup in 1970. Een prestatie die nooit eerder door een Nederlandse club was bereikt.
Van de Feyenoord Jubileumset wordt een gelimiteerde oplage van slechts vijfduizend stuks geslagen. De penningen zijn verpakt in fraaie verzamelverpakking waarop onder andere foto’s en de paspoorten van de twaalf legends staan.
• Een unieke set met penningen ter gelegenheid het 100-jarig bestaan van Feyenoord.
• Naast een herdenkingspenning bevat de set drie zilverkleurige penningen waarop de twaalf grootste Feyenoord-coryfeeën zijn afgebeeld, van Eddy Pieters Graafland tot Dirk Kuyt.
• De penningen zijn geslagen door de KNM in opdracht van The Badge Company in Woerden.
• De oplage van de set is gelimiteerd op slechts 5.000 stuks
Zwar keine "echten" Münzen - aber interessant für Sportbegeisterte
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.